Lidt om klubben

Velkommen til Hadsund Skytteforening Hjemmeside

Historie:

De Danske Skytteforeninger, DDS, er Danmarks ældste idrætsorganisation, stiftet i 1861. Det er en serviceorganisation, som ved blandt andet tilbud om kurser og stævner arbejder på at fremme skydeidrætten.. Hadsund skytteforening blev stiftet d 13. februar 2001. Det var en masse frivillige kræfter, der gjorde det muligt at stable en sådan aktivitet på benene. Og det kan vi nyde godt af den dag i dag.

I dag:

Det er stadig frivillige kræfter, der bliver brugt i klubben. Det er frivillige, der tager børnene med ud til stævner, frivillige, der instruerer dem om aftenen på banerne og det er frivillige, der sidder i klubben og betjener jer når i kommer for at skyde.

Sikkerheden i højsædet:

”Er det ikke alt for farligt at være med i en skydeklub?”

Svaret er ”Nej”. Vi har uddannede instruktører, der giver børnene en grundig instruktion i sikkerhedsreglerne og sikrer at reglerne overholdes på skydebanen. Selve baneanlægget skal godkendes af politiet hvert år så sikkerheden altid er i orden. For at passe på din hørelse, skal du bruge høreværn, som du kan låne i foreningen.

Evnen til at koncentrere sig :

Er koncentrationen lille, så er det ikke noget bedre end at gå til skydning. Det fremmer koncentrationsevnen og mulighederne for at bruge det andre steder er mangfoldige. Du behøver heller ikke noget specielt tøj eller anden form for udstyr. Alt hvad du skal bruge kan du låne i skytteforeningen.

Flere muligheder:

Der skydes i flere forskellige discipliner. Når der angives et meter-tal er det afstanden fra skytten og ud til skiven. I vores forening kan du skyde på 15-meter med riffel eller pistol. Det er på indendørs baner som vi har 6 stk. af

Skoleskydning

Alle landets 5. klasser kan deltage i den årlige Skoleskydning.

Med hold af 4 elever skydes først 2 træninger og derefter en indledende skydning

Hos den lokale skytteforening. De bedste hold fra hver skytteklub går videre til en amtsfinale, hvor hovedpræmien er et gavekort til hele klassen, men også pengepræmier til to og tre. DDS og Dansk Skoleidræt har desuden udarbejdet et tværfagligt hæfte, til brug i undervisningen på skolen. Dette kan rekvireres gratis, hos Dansk Skoleidræt, i forbindelse med afviklingen af Skoleskydningen.

Firma / hold skydning:

Vi afholder skydning for firma / hold hvor der er pokal til det vindene hold.

Det eneste man skal gøre er at stille med et hold med 4 deltager m/k

og møde i klubben (pris 1000 pr hold)

Vi laver 8 skydninger hvor de 7 bedste tæller

Hvis du har øvrige spørgsmål eller kommentarer kan vi kontaktes ved at i send os en mail